AAP Entertainment

Daniel Johns sues newspaper for defamation

By AAP Newswire

Aussie rocker Daniel Johns is suing a Sydney newspaper for defamation, alleging the publication paints him as a pervert who goes to brothels.

The August story in the Sunday Telegraph reported that Johns is a frequent visitor to a Sydney brothel, the Kastle, which specialises in bondage, sadism and masochism, according to documents filed in Victoria's Supreme Court.

Johns said the article's contents were false, he had never been to the venue and didn't even know it existed.

"I have now issued legal proceedings in order to publicly correct the facts and vindicate my reputation," he wrote on Facebook on Thursday.

"This false reporting has been very hurtful, humiliating, and damaging to me and my family."

The former Silverchair frontmen is suing publisher Nationwide News, Sunday Telegraph editor Mick Carroll and reporter Amy Harris over a promotional article as well as a print and online story published on August 10 and 11.

Front page and online stories headlined "King of the Kastle" and "Fallen Silverchair rocker makes fetish parlour home" defamed Johns as "such a sexual pervert that he uses the services of prostitutes at one of Sydney's most notorious brothels," the court documents claim.

Johns said the story claimed the brothel had become his second home, patrons and staff were fed up with him and that he was "full of venom and anger".

"The article was simply untrue," he said, adding neither he nor his representatives were contacted before publication.

News Corp declined to comment on the legal matter.

The brothel said Johns had never attended the venue.